reede, 15. detsember 2017

Reykjavíki linnatuur

Täna oli meil plaanis linnatuur. Meie marsruut oli algsest küll natuke erinev, aga see tuli ainult kasuks. Kokku liikusime 10,23 km ning vaatamisväärsustega tutvumisks kulus 5 tundi ja 5 minutit (ning 10 sekundit).
Teekonna alguses suundusime Atlandi ookeani kaldale. Paar päeva tagasi jalutasime küll mööda kallast, aga see oli pimeduses. Valges oli veel ilusam.

Kõigepealt vaatasime Sun Voyageri

Edasi suundusime Harpa kontserthalli juurde. Seekord saime ka minna vaatama hoonet seestpoolt.
Õnneks eksisime veidi teelt ja sattusime väikese järve Reykjavíkurtjörn juurde. Talvel saab seal uisutada. Inimesed söötsid nii parte, hanesid kui ka luikesid.
Vahepeal põikasime sisse Aurora Reykjavíki virmaliste muuseumisse, kus stendile pani ka Tartu nõela.

Saga muuseumis oli 30 minutiline audioseadmega giidi tuur, kus tutvustati Islandi elanike rasket saatust. Eksponaadid olid väga tõetruud.
Õpetlikku videod saab vaadata YouTubest

Muuseumis olid väga omapärased meened, mida võiksime ka meie teha.
Edasi suundusime Hallgrimskirkja kirikusse. Kirik on väljast vaadates juba omaette vaatamisväärtus.
Seest on kirik tagasihoidlik, kuid võimas orel.
Eriti võimas vaade oli ülevalt kellatornist.

Teel hotelli astusime sisse ühte käsitöö poodi, kus sai vaadata, kuidas valmib toode.

Kõik kauplused on täis vahvaid kingitusi ja ideid.
Õhtul koolis tegi Magnus meile ääretult vahva kingituse

Lisaks saime boonus linnatuuri. Nimelt koolist meid tagasi tuues viis ta meid kõigepealt Perlani. Perlan asub Öskjuhlíð´i mäestikus. Hoone on 25,7 m kõrge ja aastakümnete jooksul on olnud seal kuuma vee säilitamise paagid. Loomulikult on sealt ilus vaade väljast, veelilusam pidi olema sees, restoranis istudes, aga hinnad on seal kõrged.

Seejärel viis Magnus meid parlamendi hoone ette, kust tegime veel ühe jalutuskäigu öises linnas. Paljud paigad tulid juba tuttavad ette.